Ísť či neísť na osemročné gymnázium?

0/5
(Hodnotilo 0)

Platbu zatrhnite prevodom. Prídu Vám platobné údaje. Po obdržaní platby bude manuál zaslaný na Váš e-mail.

More details

Skladom > 5 ks

CENA: 4,06 €

ks

Celý manuál Ísť či neísť na osemročné gymnázium je najprínosnejší pre rodičov žiakov v druhom polroku 4. tried.

Ucelený manuál pre skutočných záujemcov z radov rodičov o viacročné gymnázia – 10 strán o aspektoch prihlásenia a prípravy na viacročné gymnázium od MUDr. Jany Martincovej, ktorá sa 10 rokov venuje vzdelávaniu detí a 20 rokov zdravotníckemu vzdelávaniu verejnosti.

Celý manuál s obsahom nižšie si môžete zakúpiť na www.presikovnehlavicky.sk za 2,35 EUR.

1. Kľúčové momenty a otázky, ktoré je vhodné zvážiť pred rozhodnutím podať prihlášku

2. Prečo sme my zvolili osemročné gymnázium? Resp. prečo som bola rada, že si ho deti vybrali?

3. Ako taká príprava na prijímačky na osemročné gymnázium u detí prebieha

  • Kedy začať prípravu na prijímacie skúšky? Ako dlho a v akej intenzite by mala prebiehať?

  • Zaujímavé zistenia behom prípravy, ktorá aj vám môže pomôcť

  • Podľa čoho sa pripravovať? Kde získať či nakúpiť vhodné materiály na prípravu na prijímacie skúšky na gymnázium?

4. Čo je nutné doložiť k prihláške

  • Ako sa dozvedieť o súťažiach a olympiádach?

5. Odsek aj pre ZŠ

  • Koho môžeme nazývať kvalitným pedagógom, akú školu kvalitnou školou?

  • Podľa čoho by mali byť ZŠ hodnotené?

6. Ako to teda u nás dopadlo?

Ukážka – úvod k manuálu kedy ísť na gymnázium a ako sa na skúšku pripraviť:

Máte po dni otvorených dverí na osemročnom gymnáziu? Potom si možno práve vy s dieťaťom kladiete onú shakespearovskú otázku. Január a február je totiž nie len obdobím otvorených dverí nedávno vzniknutých a vo väčšine prípadov veľmi renomovaných osemročných vzdelávacích inštitúciách, ale hlavne kľúčovými mesiacmi pre konečné rozhodnutie, či sa dieťa o miesto v týchto ústavoch bude uchádzať alebo nie. Prepáčte mi to slovo, ale v súvislosti s problematikou vzdelávania ho milujem. Slovo ústav má v mojej mysli hlbokú úctu a prestíž :-). V jeho čele si predstavujem múdrych mužov s vizážou Masaryka či chytrej a odvážnej ženy vzhliadajúcej na nás z pod okuliarov Milady Horákovej. Samozrejme sa „design“ súčasného vedenia už mierne zmodernizoval, ale podstata a vnútorné poslanie zostávajú rovnaké.


Ako viete vzdelávanie, celoživotné vzdelávanie je môj veľký koníček. Od toho bol po narodení detí iba krôčik k tvorbe vzdelávacích knižiek pre deti, nevynímajúc vlastné. Ale predškolským vedením to neskončilo. Respektíve by možno skončilo nebyť jednej náhody, ktorá nám zasiahla do života. Vyhliadol si nás totiž jeden taký neposedný zvedavý chlapček. Vy, čo tipujete na hyperkinetika, ADHD, hyperaktívny a neviem, ako ešte má dnešná doba potrebu to nazývať, máte pravdu. Pre nás je skrátka iný než dcéra, iný než väčšina detí, s potrebou omnoho trpezlivejšieho, dôslednejšieho a základné pravidlá do úmoru opakujúceho prístupu. Vďaka tomu som bola nútená ponoriť sa do pravidelnej kontroly a organizácie školskej prípravy. Nie sa s ním učiť, ale ukázať mu, ako sa učiť. Učenie som nechávala na ňom. To zrejme bolo na ZŠ veľkou chybou, ako som neskôr zistila.

Ako poznať, že je dieťa študijný typ. Skutočne sa na gympli nemôžu stretnúť dve odlišné indivíduá?

Už keď sa rozhodla ísť na 8 ročné gymnázium študijne, správaním, samostatnosťou aj prístupom bezproblémová dcéra, zneistela som, keď to pani učiteľka ohodnotila slovami: „Áno, ona je študijný typ.“ Priznám sa, že do dnešného dňa neviem, čo si pod tým mám predstaviť. A už vôbec neviem, ako to súvisí s možnosťou úspechu pri prijímačkách a v štúdiu na 8 ročnom gymnáziu, nedaj bože s úspešným uplatnením v praxi. Alebo si to možno ani nechcem predstaviť. Mám pod tým zakódovaný taký ten typ, čo aj keď učivu príliš nerozumie, naučí sa ho. To by taktiež odpovedalo nárokom a spôsobu učenia väčšiny dnešných základných škôl. Všetko sa učia stále encyklopedicky. Bohužiaľ vrátane matematiky. Namiesto rozvoja logického myslenia a vedenia detí k samostatnému návrhu riešenia úloh sa dieťa zoznamuje s príkladmi s jasne daným riešením a presne na tie je sa potom pýta v testoch. Keď potom takto vedené dieťa dostane iný príklad, v najlepšom prípade sa hrôzou rozplače.

Možno preto mne k mojim deťom slovo študijný nikdy nesedelo. Vždy som si na nich najviac vážila to, že vedia o veciach premýšľať, majú vlastný názor a neboja sa ho vyjadriť. Vedia si povedať, čo chcú a čo práve príliš v láske nemajú. Pokiaľ nebola príčinou lenivosť, ich prianie som rešpektovala. Aj keď som sa s niektorými zmierovala s ťažkým srdcom. Napr. keď obe napriek veľkému talentu a súťažným úspechom zistili, že ich hra na klavír nebaví, a vybrali si iné záujmy.

Tým však ich podobnosť, okrem tej fyzickej, u tej je taktiež očividné, že sú z jedného vrhu, úplne končí.


Nepoznám prípad rodiny s tak absolútne odlišnými deťmi, prístupom a časom venovaným zo strany rodičov, sociálnymi schopnosťami, schopnosťou prekonávať nechuť a prekážky, zvládať svoje emócie a ďalším.

S oboma veľmi odlišnými deťmi som absolvovala deň otvorených dverí na osemročnom gymnáziu, prípravu na prijímacie skúšky, a to na niekoľko typov prijímačiek, prijatie na dve veľmi kvalitné gymnáziá, minimálne u jedného z nich prekvapivé pre nás rodičov a okolie.


Sama narodená na počiatku Husákovho babyboomu mám deti v predstihu pred populačnou vlnou. Práve vďaka tomu aj vzhľadom na svoju profesiu sa ma rodičia v mojom okolí a cez webové stránky často pýtajú na najrôznejšie aspekty prijímacieho konania, štúdia na gymnáziu, som konfrontovaná s váhaním rodičov, či to s dieťaťom skúsiť.


Tieto diskusie ma viedli k ochote podeliť sa práve s týmito rodičmi - kolegami o svoje skúsenosti a algoritmus rozhodovania, ktorým som si pri oboch, skutočne nie len študijne odlišných detí prešla. Práve tá odlišnosť ma prinútila k častému premýšľaniu o danej téme.

Mohlo by vás zaujímať

Unikátne vzdelávacie knihy pre deti vydavateľstva Babyonline

Naše ďalšie projekty: